A Mazda 323 F (BG)-ről összegyüjtött szerintem érdekes információk, képek és hasonló dolgok.

Típusnevek világszerte


A Mazda - akárcsak a többi japán autómárka - nagyon szeretett a különböző típusnevekkel variálni és ez alól a Mazda 323 F (BG) sem volt kivétel. Mert például, ha összefutunk egy japán barátunkkal és azt mondjuk neki, h Mazda 323 F, akkor valószínűleg kérni fog egy perc gondolkodási időt, míg rájön, hogy miről is van szó. Hogy japán barátainkat ne hozzuk ilyen kínos helyzetbe, tanuljuk meg a BG generációs 323 F japán nevét: Mazda Familia Astina. Ezen kívül is volt még másik neve Japánban, de erről majd később. Az Astina nem csak elnevezésében különbözött az európai 323F-től, hanem a motorváltozataiban is. Árulták 1.5-ös, 1.6-os, 18.-as injektoros 16 szelepes DOHC-s és 1.5-os karburátoros 16 szelepes SOHC-s motorokkal.

Na és itt térnék át arra a bizonyos másik nevű 323 F-re, ami nem csak hogy nem 323 F, de még csak nem is Mazda. A 90-es években a Mazda a többi japán autómárkához hasonlóan (Honda-Acura, Toyota-Lexus) próbált egy külön luxus márkát indítani és ez volt az Eunos. Ennek a márkának volt az egyik modellje az Eunos 100, ami nem más volt, mint a Familia Astina egy csöppet átalakított változata. Összegyűjtöttem nagyjából minden különbséget egy sima Astina és Eunos 100 között az alábbi listába (nem lesz olyan hosszú):

  • az Eunos 100-on az oldalvédő szegélyeket színrefújták

  • Egyedi, sötétebb hátsó lámpákat kapott

  • Egyedi oldalindexet kapott

  • Az első helyzetjelző és index lámpaburát az autó színéhez igazították

  • Egyedi hátsó spoilert kapott, ami már az alapfelszereltségéhez is hozzátartozott

  • Csak az 1.5-ös és 1.8-as DOHC-s motorokkal árulták őket

  • Egyedi négyküllős Eunos kormány járt hozzá (Európában az MX-3-ast forgalmazták ezzel a kormánnyal)

  • Két felszereltségi szintje volt: a Type A és a Type B. Mindkettő az egyszerű Astináktól eltérő kárpitozást kapott, de még az előbbit egyszerű szövet, addig az utóbbit, vagyis a Type B-t full bőrülésekkel szerelték


Mazda Familia Astina reklámok


Mazda 323 F generációk

Gondolom sok kezdő bukólámpás 323 F tulajban merült már fel a kérdés, hogy mi a fene az a BG? Nos, íme a megoldás. Ugye az alvázszám negyedik, ötödik betűje a BG az 1989 és 1994 között gyártott 323-as Mazdáknál, még a '94 és '98 között gyártottaknál már BA. Ez alapján a kód alapján szokás megkülönböztetni a 323-as Mazdák generációját, ezzel iss megkönnyítették a dolgunkat a japán mérnökök, hogy ne kelljen olyan hosszasan magyarázni, hogy konkrétan melyik Mazdáról is van szó. Ha valaki netán még most se értette meg, annak itt van néhány kép segtíségül:

BG generáció:


BA generáció:


BJ generáció:


A Mazda 323 F 1985-ös tervrajza:



Mazda betűtípus
Innen letöltheted

Mazda 323 F (BG) futómű ültetés
Innen letöltheted

Mazda Familia Astina a Need for Speed High Stakesben!

Biztos, hogy sok klubtag, aki szokott számítógépes játékokkal játszani gondolkozott már azon, hogy milyen jó lenne az F-essel menni mondjuk valamelyik Need For Speedben, vagy más sokkal jobb játékban. Sajnos már nagyon régen áttúrtam a netet, de csak egy játékba találtam berakható F-est, pontosabban Astinat.  Ezzel az a gond, hogy a High Stakes 1999-es játék, tehát nem egy mai darab, és mivel az Astina csak egy utólagos autó, ezért a kidolgozotsága hagy némi kívánnivalót maga után, de azért nem olyan vészes. Itt van pár kép róla:



Innen letöltheted!

Mazda Familia Astina modellautó

Bizony ilyen is van! Igaz csak 1:40-es méretarányban és 3 színben (fekete, piros, kék). Nyitható az első két ajtó és a motorháztető. Nem egy tökéletes kidolgozotságú, de azért elég jó és hihetetlenül ritka! Én 14 ezer forintért jutottam hozzá egy fekete példányhoz hosszas keresgélés után.  Tehát, ha valaki szeretne egy ilyet magának, és lát eladót gyorsan csapjon le rá. Itt van néhány kép az enyémről: